20 t/m 26 mrt: Spring Break!

1 april 2016 - Plattsmouth, Nebraska, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Hierbij het verslag van Spring Break: lekker een weekje geen school, maar wel elke dag track & field training!

Op zondag was er een activiteit met een groep uitwisselingsstudenten gepland. We kregen met z'n allen een rondleiding door het Lincoln Capitol, het gebouw waar de overheid gehuisvest is. Aan het begin van de rondleiding stopte we werkelijk bij elk klein schilderijtje om daar een uitgebreide uitleg te krijgen van alle onderliggende betekenissen, waardoor wij even zoiets hadden van 'Oh oh, dit gaat een lange middag worden..', maar uiteindelijk was het eigenlijk al heel snel weer afgelopen, waardoor we na iets meer dan een uurtje weer buiten stonden. Nadat we lekkere gyros hadden gegeten, nam Michelle's gastmoeder ons mee naar een hele speciale kerk, die midden op een heuvel stond met niks eromheen en helemaal van glas was. Het was echt een heel mooi gezicht, vooral omdat de zon ook heel lekker scheen.

Maandag kon ik lekker uitslapen, omdat we pas om twee uur op school hoefden te zijn (in plaats van 10.30 uur de andere dagen). Die middag werden er foto's gemaakt van alle 'spring sport' teams, dus ook het track team was aan de beurt. Nadat alle foto's gemaakt waren, hadden we een vrij intensieve training en daarna ben ik op school gebleven om baseball te kijken met wat teamgenootjes.

Dinsdag had ik dus 's ochtends training, waarna ik naar Macy ben gegaan. We hebben een beetje film gekeken, cupcakes gebakken en zijn aan het einde van de middag naar de voetbalwedstrijd gegaan die op school gespeeld werd.

Woensdag heb ik een hele rustige dag gehad. Naast trainen heb ik met het thuisfront geskyped en films gekeken, niet zo veel speciaals dus.

Donderdag heb ik na de ochtendtraining een gezellige dag gehad met Kaileigh. Ik had nog wat spullen nodig voor de allereerste track meet die zaterdag zou gaan plaatsvinden, dus zijn we Omaha doorgereden om wat te winkelen (in totaal zijn we in 4 malls gestopt..). Aan het einde van de middag zijn we wederom naar school gegaan om voetbal te kijken, dit keer was het de beurt aan het meisjesteam. Het was helaas echt heel erg koud en winderig op de tribune en er waren dan ook niet zo veel mensen die kwamen kijken.

Vrijdag ging ik na de training weer naar de mall, maar dit keer om een prom jurk voor Kylie te vinden. Dat was nog best een opgave, maar uiteindelijk heeft ze een mooie jurk weten te bemachtigen! 's Avonds ging ik vroeg naar bed, zodat ik goed uitgerust zou zijn voor de volgende dag.

Zaterdag was het namelijk tijd voor de allereerste track meet van het seizoen! Ik was best wel zenuwachtig, aangezien ik geen idee had hoe het er aan toe zou gaan. Het was een 'relax' meet, wat betekent dat er geen individuele afstanden waren, maar alleen estafettes. Wel waren er individuele 'field' evenementen, wat betekende dat ik de dag begon met ver springen. Het weer was echt heel slecht, wat het erg moeilijk maakte om goed opgewarmd te zijn voor de evenementen. Mijn sprong ging dan ook niet erg goed, maar voor alles een eerste keer (;. Na het springen moest ik een tijd wachten totdat ik weer aan de beurt was. Gelukkig mochten we de gymzaal van de school gebruiken, wat betekende dat we niet buiten in de kou en regen hoefden te zitten. En toen was het tijd voor de 4x100m! In deze race was ik de 'anchor', oftewel de vierde en laatste renner. Helaas stonden we op de laatste plek op het moment dat ik het stokje kreeg, maar uiteindelijk heb ik op de finishlijn nog iemand ingehaald, wat betekent dat we zesde (van de zeven) werden en dus een medaille hadden verdiend (nummers 1 t/m 6 krijgen een medaille)! Vrij snel daarna was het tijd voor de sprint medley, wat neerkomt op 200m-200m-400m-800m. Ik was de eerste 200 meter renner, wat betekende dat ik in de startblokken moest beginnen (iets waar ik niet zo goed in ben..). Hier werden we derde, wat dus een mooie prestatie was! Eigenlijk moest ik daarna ook nog de 4x400m rennen, maar de coaches besloten om ons team te schrappen omdat er niet genoeg mensen waren die die nog goed konden rennen. Aan het einde van de middag was het weer tijd om, moe en compleet doorweekt, naar huis te gaan, na een leuke en leerzame dag.

Dat was het verslag van deze week weer! Ik begin gelukkig steeds meer plezier te krijgen in het rennen, het is vooral iets waarbij je jezelf moet blijven uitdagen. Balsporten vind ik nog steeds wel leuker, maar op dagen als zaterdag is zelfs rennen best een leuke sport. Ik heb voor mezelf één groot doel gesteld voor dit seizoen, en dat is dat ik een 'varsity letter' wil halen. Voor de andere sporten kon je die verdienen door in genoeg varsity wedstrijden te spelen, maar omdat voor zowel softbal als basketbal in het junior varsity team heb gespeeld, lukte dat niet. Voor track & field kun je een 'letter' verdienen door een bepaald aantal punten te krijgen, die je verdient door je op het podium te plaatsen. Dit betekent dat ik heel hard ga proberen om vaak genoeg ergens bij de beste 6 te eindigen!

Heel erg bedankt weer voor het lezen,

liefs, Lisette