18 t/m 24 okt: op naar Colorado!

24 oktober 2015 - Longmont, Colorado, Verenigde Staten

Hallo lieve Nederlanders,
Deze week was vrij rustig, maar vrijdag vertrokken we naar Colorado, dus daar zal ik vooral veel over vertellen!

Zondag heb ik letterlijk niks gedaan, dus daar zal ik maar niet te veel woorden aan wijden.

Maandag hadden we weer gewoon school, en na school ben ik begonnen met het ‘pre-basketbal work out programma’, wat neerkomt op conditie- en krachttraining met een groep meiden die allemaal gaan basketballen deze winter, om alvast een beetje in vorm te komen. De eerste keer begonnen we gelukkig vrij rustig, maar het was wel leuk om het met z’n allen te doen, in plaats van in je eentje.

Dinsdag was het Abbi’s verjaardag, dus startten we de dag eens met z’n vieren (normaal gesproken ben ik in de ochtend altijd alleen tijdens het ontbijt) en ’s avonds zijn we met wat familie uiteten gegaan bij een BBQ restaurant, iets wat heel populair is hier in de Midwest. Op school was er een speciale dag voor de seniors en wij als Exchange Students mochten daaraan meedoen: in de ochtend was er een soort rollenspel waarbij we allemaal familie’s vormden die te maken hadden met armoede en alle problemen die daarbij komen. Met het weinige geld dat we verdienden, moesten we proberen alle rekeningen te betalen, boodschappen te doen en de kinderen naar school te laten gaan. Bij mijn familie ging er heel wat mis, waardoor er het merendeel van de tijd mensen in de gevangenis zaten en we uiteindelijk zelfs ons huis uit werden gezet voor een tijdje. Na de lunch hadden we lezingen over geld, onder andere hoe je al het geld bij elkaar kon krijgen om naar college te gaan. Dit werd blijkbaar niet zo interessant gevonden, want de helft van de klas lag te slapen (ja, dat mag hier bij de meeste leraren gewoon tijdens de les, ze maken je niet wakker of iets dergelijks).

Woensdag ben ik, na de work out, naar Bellevue gegaan met Theresa om wat dingen te regelen, waaronder mijn telefoon, die nu eindelijk helemaal werkt zoals ik het wil.

Donderdag moesten we inpakken voor Colorado, want de volgende dag zouden we om 6 uur ’s ochtends vertrekken. Dit betekende alle warme truien, handschoenen etc. bij elkaar zoeken, want het zou koud gaan worden. Helaas heb ik nog geen goede winterjas, dus moest ik het gaan doen met wat truien en vesten over elkaar.

Vrijdag vertrokken we dus lekker vroeg richting Colorado, waar nog even wat stress aan vooraf ging. Ik heb vooral geslapen en een film gekeken toen we door Nebraska reden, aangezien je hier niks anders zag dan de weg, maisvelden, hooi en koeien. De omgeving in Colorado was een stuk leuker om te zien, aangezien je de (besneeuwde) bergtoppen al in de verte kon zien. We kwamen rond 14:30 aan in Estes Park, de plek waar we de eerste nacht zouden verblijven. Toen we even ergens stopten, stonden er opeens elanden op 10 meter afstand, en die beesten zijn best wel groot moet ik zeggen. Daarna zijn we naar het hotel gereden om onze spullen daar te droppen, en daarna zijn we naar de ‘downtown’ gegaan, waar we wat hebben rondgelopen, winkeltjes hebben gekeken en rond 4 uur een late lunch/vroeg diner hebben gegeten. Toen we uitgegeten waren, hebben we een beetje rondgelopen, waar we weer een heleboel elanden tegenkwamen, en zijn we gestopt bij het Stanley hotel, een heel groot en mooi hotel waar een horrorfilm is opgenomen (The Shining).

Zaterdag hebben we een volle dag in het Rocky Mountain National Park doorgebracht. ’s Ochtends na het ontbijt zijn we op stap gegaan en zijn we gaan hiken in de bergen. Na een aantal meters haakten Theresa en Abbi af, aangezien het heel ijzig was op het pad, maar Jeff, Pascal en ik zetten door en hebben echt de meest prachtige landschappen gezien. We zijn naar twee meren gelopen, door de sneeuw heen, en het uitzicht was echt fenomenaal. Uiteraard heel veel foto’s genomen en eigenlijk wilden we nog wel verder lopen, maar we moesten weer terug naar beneden, want ’s middags gingen we een drie uur durende paardrijtocht door de bergen maken. Dit was echt ontzettend gaaf en ook hier weer heel veel foto’s gemaakt, maar die geven niet half weer hoe mooi het was: we kwamen langs kleine watervallen, zagen de besneeuwde bergtoppen in de verte en kwamen zelf nog wat herten tegen op het einde! Af en toe voelde ik me echt even een cowboy, zo in draf langs de randen van de bergen. We hebben dus meer dan drie uur op de paarden gezeten en dit was aan het einde ook wel te voelen haha. Na de tocht zijn we naar Longmont gereden waar we de nacht zouden doorbrengen, een rit van ‘slechts’ 50 minuten. Nadat we wat gegeten hadden zijn we nog even naar de hottub en het zwembad gegaan en toen was het alweer tijd om te gaan slapen.

Zoals je wel kunt lezen hebben we een hele gave tijd in Colorado en ik heb geprobeerd zoveel mogelijk foto’s te maken, een deel daarvan kan je terug vinden in het album ‘Colorado’. Het is hier echt prachtig en waarschijnlijk blijven we hier iets langer en zullen we dinsdag terug rijden naar Nebraska, waardoor we een dag school zullen missen, maar dat weten we nog niet zeker.
Ik geniet!

Liefs,